Kasulik info
Keskenduda alati 100% sõidule, olla kogu sõidu vältel võimalikult tähelepanelik! Pidevalt jälgida liiklusmärke ja olusid. Mitte hakata niisama lobisema või kõrvaliste asjade peale mõtlema. Vaadata liiklust võimalikult kaugele ette, sest siis on aega rohkem võtta vastu otsuseid ja reageerida toimuvale.
- ÜLEKÄIGURAJAD
Ülekäiguradadel võtta ülimalt ettevaatlikult. Kui kõnniteel keegi liigub ülekäiguraja lähedal (võimalik, et tal pole soovi teed ületada), siis koheselt võtame hoo maha ja jälgime olukorda. Ülekäigurajal tasub jalakäijatele anda teed võimalikult varakult.
Miks tuleb nii varakult anda teed, samas kui edasi sõites ma jalakäijat ei takista:- Kui me lipsame jalakäija nina eest läbi, siis järgnev auto võib antud jalakäijat ohustada.
- Mõni jalakäija astub sammu kiiremini, meie teeme valearvestuse ja toimubki õnnetus.
- RISTMIKUD
NB! Kõik vasakpöörded, jälgida hoolikalt, kellele peab andma teed. Paljud avariid tulevad just vasakpööretest. Hoida sõidurajal vasaku serva lähedale ja kui peab andma vastutulijatele teed, siis sõita ristmikule välja aeglaselt.
Ristmikule lähenedes korrutada peas, kas vaatan ikka õiget valgusfoori. Kas foorituli on tavaline või noolega. Kas on lisasektsioon.
Enne valgusfoori juba mõelda, et mis hetkel hakata pidurdama kui roheline peaks hakkama vilkuma. Oluline eelnevalt vaadata, kus on stoppjoon.
- PÖÖRDED
Juba enne pöörde alustamist vaadata võimalikult palju ette, et millised liiklusmärgid on tulemas.
Võtta aeglaselt ja rahulikult (k.a. kurvides), sedasi jõuab rohkem jälgida ja on lihtsam hoida soovitud sõidujoont. Enne pööret võtta sõidurajal pöörde poolse serva lähedale.
MANTRA: „MÄRGID, AEGLASELT, MÄRGID!“ - SAADUD KORRALDUSED
Kui sõiduõpetaja antud korraldused kipuvad koheselt ununema, siis tasub neid lihtsalt korrutada mõned korrad peas üle. - SAMALIIGILISED TEED
Kui on väiksemgi kahtlus, kas tegemist on samaliigiliste teede ristmikuga, siis võtta hoog maha ja veenduda, kas kõrvalteel on anna teed märk või mitte. Seda eriti kohtades, kus on kiiruspiirang 30km/h. - KIIRUSPIIRANG ASULAS
Kui asulas on kiiruspiirangu märk, siis jätta meelde, et see kehtib järgmise ristmikuni (sedasi siis enamuses 30 ja 40 km/h märkide puhul). - ASULAST VÄLJAS
Suurele teele keeramisega olla väga ettevaatlik, kiirused suured, seega tee peab olema piisavalt pikalt vaba. Kui enamuse ajast oled sõitnud 50km/h, siis on väga kerge hinnata olukorda valesti kohtades, kus sõidetakse 90km/h. - LIIKLUSMÄRGID
See on kohati raske, aga alati tuleks jälgida ka liiklusmärkide lisatahvleid. - MANTRAD
- Pöörded –> MÄRGID, AEGLASELT, MÄRGID!
- Startimine –> PEEGLID, SUUND, TÄHELEPANU!
- Parkla & õueala –> PAREMA KÄE REEGEL!
EKSIMUSED:
- Pöörde ajal (või enne pööret) ei jälgi liiklusmärke algava tee alguses. Seda eriti parempöördel.
- Rada ei vaheta sujuvalt, kipub minema ralliks, kus rool käib järsku vasakule ja paremale.
- Minek kurvidesse liiga suure hooga, õpetaja kardab.
- Riski võtmine, et jõuan keerata enne teisi. Mitte kunagi ei tohi seda teha, kui vähegi kahtlus, siis oodata.
- Kui eemalt tulev sõiduk näitab suunda, et teeb pööret, siis tuleb veenduda, et ta ka reaalselt alustab pöörde sooritamist. Võib juhtuda, et juht oli unustanud suunatule sisse vms.
- Järsku tohib pidurdada ainult ohu korral. Teistel juhtudel pidurdada alati sujuvalt. Näiteks kui fooris hakkab roheline vilkuma, aga kiirus suur ja auto juba foorile lähedal, siis tuleb sõita edasi!
Sõit peaks olema sujuv. Ei ole vaja väga kiirendada ja järsult pidurdada.
- Vasakpööre, siis võtta võimalikult sõidurajal vasakule, et jätta ruumi tagant tulijatele möödasõiduks.
- Jälgida auto asetust teel, et ikka sõita oma sõidurajal võimalikult keskel.
- Ringile lähenedes võta varakult hoog maha!
- Parkimisel võtta aeglasemalt, ettevaatlikumalt.
- Ei tohi sõita õuealalt niisama läbi, peab parkima.
- Tagurpidi parkimisel pigem hakata varem keerama, siis vajadusel lihtsam sõidujoont korrigeerida.
Asulast väljas maanteel sõita parempoolsel sõidurajal.